ABOUT SIGRI

Sigri - The magic of fossil

The picturesque fishing village of Sigri is 92 km. From Mytilene. This, however, presents no obstacles for the thousands of tourists who visit every year to see the fossils, found in geoparks and are also exhibited at the Museum.

The petrified forest was created due to favorable conditions fossilization of forest that existed in the NW part of the island before 15-20000000 years. The creation is directly linked to the volcanic activity of Lesbos, where there were active volcanoes. The Park Petrified Forest, total area 286 acres, is a unique global monument.

The visitor can navigate an entire mountainside, specially formed paths and admire the largest fallen trunk coniferous tree with a length greater than 20 meters and major standing Sequoia trunks that reach a height of 4.5 meters and a diameter up 2.60 meters. Dozens of others standing and fallen trunks of coniferous trees exist throughout the park with a variety of colors and distinctive growth rings.

The Natural History Museum of the Petrified Forest (22530-54434) was founded in 1994 and includes permanent exhibitions, temporary exhibitions, media room, library, gift shop, etc. Every summer are on site many cultural events as well as the "Feast rural tourism" in which the women of the island Cooperatives, and individual producers present to the public their products.

Sight of Sigri is also the Castle, which was built by the Ottomans in 1757 and is characterized by the Arab arc is above the gate, with red and white stones.

Sigri is the largest natural port of Lesvos and is protected by an islet Nisiopi, lying in front of him. In Nisiopi go by boat several visitors to admire the great lighthouse, the chapel of St. George, and the famous fossilized tree trunks found in the sea.

Sigri has traditional taverns with good food and fresh fish. Also beach where you can enjoy swimming, but many deserted beaches (better that of the Virgin to) for those bothered by the crowds.

Το Σίγρι είναι το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Λέσβου. O όρμος του προστατεύεται με μοναδικό τρόπο από το Μεγαλονήσι η Μεγανήσι ή αλλιώς τη Νησιώπη όπως ήταν γνωστό το νησί που εκτείνεται κατά μήκος των ακτών του Σιγρίου.  Στο νησί αυτό υπάρχει ο μεγάλος επιβλητικός φάρος που κατασκευάστηκε το 1861 από την Γαλλική εταιρεία Φάρων.Tο ύψος του πύργου του είναι 20 μέτρα , το δε εστιακό του ύψος είναι 55 μέτρα. Επίσης πάνω στο νησί υπάρχουν το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, θαυμάσιοι κορμοί απολιθωμένων δένδρων που ξεκινούν από τη στεριά και εκτείνονται στη θάλασσα, και ερείπια βασιλικής.  Ο φάρος ο οποίος ανακατασκευάστηκε το 1947 καθώς είχε υποστεί σημαντικές ζημιές από τους Γερμανούς κατα τον Β παγκόσμιο πόλεμο. Eντάχθηκε στο Ελληνικό φαρικό δίκτυο το 1912-13.

Σίγρι - Στη μαγεία των απολιθωμένων

Το γραφικό ψαροχώρι του Σιγρίου απέχει 92 χιλ. από τη Μυτιλήνη. Η απόσταση αυτή ωστόσο δεν στέκεται εμπόδιο για χιλιάδες τουρίστες, που το επισκέπτονται κάθε χρόνο για να δουν από κοντά τα απολιθώματα, που βρίσκονται στα γεωπάρκα του καθώς και αυτά που εκτίθενται στο Μουσείο του.

Το απολιθωμένο δάσος δημιουργήθηκε εξαιτίας ευνοϊκών συνθηκών απολίθωσης του δάσους που υπήρξαν στο Β.Δ. τμήμα του νησιού πριν από 15 - 20 εκατομμύρια χρόνια. Η δημιουργία του συνδέεται άμεσα με την ηφαιστειακή δράση της Λέσβου, όπου υπήρχαν ενεργά ηφαίστεια. Το Πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους, συνολικής έκτασης 286 στρεμμάτων, αποτελεί ένα ανεπανάληπτο παγκόσμιο μνημείο.

Ο επισκέπτης του μπορεί να περιηγηθεί σε μια ολόκληρη βουνοπλαγιά, από ειδικά διαμορφωμένα μονοπάτια και να θαυμάσει τον μεγαλύτερο πεσμένο κορμό Κωνοφόρου δέντρου με μήκος μεγαλύτερο των 20 μέτρων καθώς και τους μεγάλους όρθιους κορμούς Σεκόϊας που φτάνουν σε ύψος τα 4,5 μέτρα και έχουν διάμετρο μέχρι 2,60 μέτρα. Δεκάδες άλλοι όρθιοι και πεσμένοι κορμοί κωνοφόρων δέντρων υπάρχουν σε όλη την έκταση του Πάρκου με ποικίλους χρωματισμούς και χαρακτηριστικούς αυξητικούς δακτυλίους.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους (22530-54434) ιδρύθηκε το 1994 και περιλαμβάνει μόνιμους εκθεσιακούς χώρους, αίθουσα περιοδικών εκθέσεων, αίθουσα οπτικοακουστικών μέσων, βιβλιοθήκη, πωλητήριο, κ.τ.λ. Κάθε καλοκαίρι γίνονται στις εγκαταστάσεις του πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις καθώς και η "Γιορτή Αγροτοτουρισμού" στα πλαίσια της οποίας οι Συνεταιρισμοί γυναικών του νησιού, αλλά και μεμονωμένοι παραγωγοί παρουσιάζουν στο κοινό τα προϊόντα τους.

Αξιοθέατο του Σιγρίου είναι επίσης το Κάστρο του, το οποίο χτίστηκε από τους Οθωμανούς το 1757 και χαρακτηρίζεται από το αραβικό τόξο που έχει πάνω από την πύλη, με κόκκινες και λευκές πέτρες.

Το Σίγρι αποτελεί το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Λέσβου μια και προστατεύεται από το νησάκι Νησιώπη, που βρίσκεται μπροστά του. Στη Νησιώπη πηγαίνουν με καραβάκι αρκετοί επισκέπτες για να θαυμάσουν τον μεγάλο φάρο, το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, αλλά και τους φημισμένους κορμούς απολιθωμένων δένδρων που βρίσκονται μέσα στη θάλασσα.

Το Σίγρι διαθέτει παραδοσιακά ταβερνάκια με καλό φαγητό και φρέσκο ψάρι. Επίσης πλαζ, όπου μπορείτε να απολαύσετε το μπάνιο σας, αλλά και αρκετές ερημικές παραλίες (με καλύτερη εκείνη της Παναγίας της Φανερωμένης) για όσους ενοχλούνται από την πολυκοσμία.

 

 

 

Περισσότερες φωτογραφίες: